ToiToi Island

Spildesign, prototype og UX/UI

Spildesign – Det gode mod det onde

ToiToi Island er et gaming-projekt der hylder de gamle platformspil. Designet er udviklet med det dogme, at der kun må bruges hele og halve cirkler. Et dogme der er med til at understrege tonerne fra en anden tid.

Spillet er et klassisk platformspil hvor Niaw, Fuddu, Lulano og Trodut skal kæmpe mod det sure monster for at redde prinsessen – de gode mod de onde!

Spildesign

Spildesign drejer sig om, at anvende design og æstetik til at skabe et spil til underholdning eller uddannelsesmæssige formål. Når vi udvikler et spildesign er der mange parameter vi skal tage hensyn til – storyboards, character designs, gameplay og spilbalance. Derfor har spildesign både en konceptuel og en teknisk del.

Men at udvikle et spildesign handler i sidste ende om at lave et produkt, som brugeren synes er sjovt at bruge. Derfor er brugertest vigtige i udviklingen af computerspil. Vi udvikler prototyper som bliver testet undervejs i udviklingsfasen, så vi hele tiden kan undersøge spillets interaktion med spilleren.