Du ved sikkert allerede, at jo flere besøgende der er på din hjemmeside jo bedre. Men vidste du, at det ikke kun handler om at få mere trafik på hjemmesiden, men også om at guide de besøgende, så de får en god og personlig brugeroplevelse og kunderejse? – også kaldt user experience (UX)
Den personlige kunderejse
Kunder forventer i stigende grad personlige oplevelser, der er skræddersyet til deres interesser, browsingvaner og niveau af loyalitet.
Vi kan skabe unikke og overbevisende kunderejser ved at analysere dine brugeres adfærd og vi skal bryde kunderejsen ned i stadier, så vi kan optimere hver enkelt stadie i kunderejsen bedste muligt.
Når du har en webshop er det vigtigt, at styre kunderejsen omhyggeligt. For e-handel handler ikke kun om et godt salg, men i høj grad også om en god brugeroplevelse for at kunne fastholde dine kunder.
Kunderejse og kundeadfærd
Dine kunder tager ikke identiske rejser til din side – nogle starter med en Google-søgning andre finder dig på Facebook. Nogle kommer ind på din side via mobil andre sidder med en desktop. Der er kunder der bliver trofaste følgere af dit brand og andre køber kun én gang, og vender aldrig tilbage. Derfor skal man optimere brugeroplevelsen uanset hvilken kanal dine kunder kommer fra.
Ved hjælp af statistikker, brugervenlighed og optimeret digital design fører vi dine kunder det helt rigtige sted hen. Kunderejsen kan med fordel deles op i faser, så den styres omhyggeligt – brug de rigtige kanaler til interaktion på hvert trin, kontroller hyppigheden af kommunikation, og skab meningsfulde berøringspunkter, så din kunde føres videre til det næste trin på siden.
Ved at analysere og evaluere dine kunders præferencer og brugeradfærd, har vi mulighed for at skabe en meget individuel og personlig kundeoplevelse når de handler i din webshop eller færdes på din side.
God kommunikationen giver loyale kunder
De vigtige elementer i din kommunikation er, at interagere med dine kunder gennem klare og tilgængelige informationer og brugeroplevelser. For indholdsdrevet e-handel giver langsigtede kundeforhold – de bedste kunder er de mest loyale med flest køb. De loyale kunder laver højst sandsynlig reklame for dig og hjælper dig med at bygge en stabilt brand op.
Din kommunikation og sociale interaktion er central når vi skal påvirke dine kunders købsvaner. Niveauet af kundetilfredshed er resultatet af alle de oplevelser, kunderne har været igennem på deres rejse – bedre kundetilfredshed giver større mulighed for at fastholde kunden.
No Comments
Comments are closed.